Benjamin Bayl

a5cP6000001riDiIAI-003b000000oKM4aAAG
© Bart Barczyk

Benjamin Bayl is een Australische dirigent met Nederlandse wortels. Hij studeerde aan King’s College Cambridge, de National Opera Studio en de Royal Academy of Music in Londen en hij was assistent van Iván Fischer aan het Budapest Festival Orkest en het Konzerthaus Orkest in Berlijn. Hij is de oprichter en dirigent van het Australische ‘orchestra seventeen88’ en voelt zich thuis in zowel het Barokrepertoire als in het hedendaagse repertoire. Naast tal van orkestwerken dirigeerde hij een breed spectrum van operawerken wereldwijd: Orlando (Opera Australia), The Fairy Queen/AscheMOND (Staatsoper Berlin/Akademie für Alte Musik Berlin), Agrippina (Ópera de Oviedo), Don Giovanni en Così fan tutte (Koninklijke Deense Opera), La clemenza di Tito (Taipei Symphony Orchestra), Le nozze di Figaro (NorrlandsOperan & Ópera de Oviedo), Carmen (Teatro Comunale de Sassari), Ariodante (English Touring Opera), Pygmalion (Kameropera Warschau), Dido and Aeneas (Zomerfestivals in Berlijn en Zagreb), Acis and Galatea en Thomas Arne’s The Judgement of Paris (Wigmore Hall), L´incoronazione di Poppea en Cavalli’s Gli amori d’Apollo e di Dafne (Muziektheater Kopenhagen) en A Midsummer Night´s Dream (Queen Elizabeth Hall London). Onlangs dirigeerde hij nog Il matrimonio segreto van Domenico Cimarosa voor de Nationale Opera in Amsterdam. Hij maakt weldra zijn debuut aan de Staatsopera van Hongarije in Budapest met The Fairy Queen. Hij is voor het eerst te gast in Opera Vlaanderen.

Sign up for our newsletter

Follow us