Wanneer verlengen/wijzigen?

Uw abonnement verlengen kan online of via het bespreekbureau (ter plaatse of telefonisch). De verlengperiode voor abonnementen loopt van vrijdag 29 april 11:00u t/m zondag 15 mei 2016.

U hebt, net als vorig jaar, twee mogelijkheden:

  • VERNIEUWEN: u vernieuwt uw huidige opera-abonnement (zelfde plaats, zelfde abonnement) en kan meteen afrekenen.
  • WIJZIGEN: u wenst uw abonnement te wijzigen (andere plaats binnen hetzelfde abonnement OF andere plaats binnen een ander abonnement). Uw verlenging gebeurt dan in twee fases:
    • geeft aan vóór 15 mei dat u later uw abonnement of plaats wilt wijzigen.
    • Van zaterdag 21 mei t/m donderdag 26 mei kunt u uw wijziging doorvoeren.

Extra abonnementen bijbestellen kan vanaf 24 mei.

Wat kan u nu al doen om uw verlenging vlot te laten verlopen?

  • Log in op onze website (dat doet u door bovenaan rechts te klikken op "LOGIN");
  • controleer uw adresgegevens en e-mailadres en pas indien nodig aan;
  • U kunt uw huidige abonnementen raadplegen in uw account vanaf 29 april 11:00u.

Voorrang voor Vrienden

Was u al Vriend van Opera of Ballet Vlaanderen op 1 april 2016? U kan uw wijziging online al door voeren vanaf 20 mei en online een nieuw abonnement bestellen vanaf 3 juni.


Hoe verlengen/wijzigen

Online wijzigen

1. EĆ©rst inloggen

Vernieuwen en wijzigen doe je steeds vanuit je persoonlijk profiel: log dus éérst in via de knop bovenaan rechts op onze website met het e-mailadres en persoonlijk wachtwoord waaraan je abonnementen gekoppeld zijn. In je profiel vind je vervolgens alle te verlengen abonnementen terug.

U hebt drie mogelijkheden:

  1. Verlengen (zelfde abonnement, zelfde stoel)
  2. Wijzigen van stoel (binnen hetzelfde abonnement)
  3. Wijzigen van abonnement (andere reeks)

2. Verlengen

Om uw abonnement te hernieuwen (zelfde abonnement, zelfde stoel) logt u in met uw e-mailadres en klikt u door naar 'Abonnement(en)'. U vindt daar uw huidige abonnementen terug. Ziet u hier uw abonnementen niet, bent u wellicht ingelogd met het foute e-mailadres. Contacteer ons en we kijken dit voor u na.

Om uw plaatsen te hernieuwen, klikt u op de knop "hernieuw abo" en volgt u vervolgens alle stappen van het bestelproces. Uw bestelling is pas volledig afgerond wanneer u een bevestiging te zien krijgt op uw scherm en wanneer u een bevestigingsmail ontvangen hebt. Controleer zeker uw spam-folder indien u deze mail niet ontvangen hebt, en voeg ons toe aan uw veilige afzenders.

3. Wijzigen van stoel (binnen hetzelfde abonnement)

Als u uw plaatsen wilt wijzigen binnen dezelfde reeks, volgt u deze stappen:

1) Klik op de tab “abonnementen” in uw account en klik op de knop “wijzig abo”.

2) Klik vervolgens op “wijzig plaatsen”. Uw plaatsen worden nu voor u vastgehouden tot en met 26 mei.

3) Surf vanaf 21 mei opnieuw naar uw account en kijk op het zaalplan of er betere plaatsen beschikbaar zijn.

  • Als dat niet zo is kunt u gewoon op de knop “reserveer uw zetel(s)” klikken om uw huidige stoelen alsnog te bevestigen.
  • Als u wel betere stoelen vindt, kunt u de nieuwe plaatsen reserveren en meteen afrekenen.

Opgelet: uw oude plaatsen worden slechts vastgehouden tot en met 26 mei. Indien u voor die datum geen actie onderneemt, komen uw oude plaatsen vrij voor nieuwe klanten.

4. Wijzigen van abonnement (andere reeks)

1) Klik op de tab “abonnementen” in uw account en klik op de knop “wijzig abo”.
2) Klik vervolgens op “wijzig plaatsen”. Uw plaatsen worden nu voor u vastgehouden tot en met 26 mei.
3) Surf vanaf 21 mei opnieuw deze website en log opnieuw in. Eens ingelogd, surf naar de pagina abo-formules en klik op de koopknop onder de serie van uw keuze. U volgt vervolgens de stappen om uw nieuwe plaatsen te reserveren en te betalen. Nadat u uw nieuwe stoelen heeft gekozen, kunt u via uw “mijn profiel”-pagina de plaatsen vrijgeven die nog voor u geblokkeerd waren. U klikt dan gewoon in het rode kader op “annuleer abo”. Zo komen uw plaatsen vrij voor andere abonnees.
4) Vindt u toch geen betere plaatsen in uw nieuwe reeks, ga dan opnieuw naar uw abonnementen in uw account en hernieuw alsnog uw oude plaatsen.

Opgelet: uw oude plaatsen worden slechts vastgehouden tot en met 26 mei. Indien u voor die datum geen actie onderneemt, komen uw oude plaatsen vrij voor nieuwe klanten.

5. Eerste hulp bij online verlengen

Ik geraak niet ingelogd!

Controleer de spelling van zowel je gebruikersnaam (= e-mailadres) als wachtwoord. Slaag je er nog steeds niet in? Neem contact op met ons via 070 22 02 02 of info@operaballet.be. Hou je klantennummer bij de hand, als je dit kent, om vlotter geholpen te worden.

Ik ben ingelogd, maar ik zie mijn abonnement(en) niet staan.

Dan ben je waarschijnlijk bij ons bekend onder verschillende accounts en/of e-mailadressen. Neem contact best op met ons via 070 22 02 02 of info@operaballet.be.

Wijzigen via het bespreekbureau

Word je toch liever persoonlijk verder geholpen? Dan kan je uiteraard bij onze bespreekbureaus in Antwerpen en Gent terecht tijdens de openingsuren.

contacteer onze bespreekbureaus