Anton Lukas
De Duitse beeldende kunstenaar, scenograaf en kostuumontwerper Anton Lukas studeerde grafisch ontwerp, interieurontwerp, kostuum- en decorontwerp. Sinds 2002 is hij freelance decor- en kostuumontwerper. Samen met choreografe Anna Konjetzky ontwikkelde hij de scenografie voor dansvoorstellingen zoals Die Summe der Öffnungen (2010), Fern (2011) en Chipping (2014) en ontwierp hij de scenografie voor talloze producties van onder meer Theater Konstanz en Theater Aachen. Sinds 2009 is hij de vaste decor- en kostuumontwerper van Milo Rau / IIPM (International Institute of Political Murder) en was hij verantwoordelijk voor het ontwerp van meer dan dertig van zijn theater-, televisie- en filmproducties en tentoonstellingen, zoals onder meer Hate Radio (uitnodiging voor het Berliner Theatertreffen, 2012), The Civil Wars (Kunstenfestivaldesarts, 2014), The Dark Ages (Residenztheater München, 2015), The Congo Tribunal (Sophiensaele Berlijn, 2015), Empire (Zürcher Theater Spektakel, 2016), Sodom (Schauspielhaus Zürich, 2017), Lam Gods (NTGent, 2018), Familie (NTGent, 2019) en The New Gospel (2019).