Daniel Slater
Opleiding
Studies Engelse letterkunde aan het United World College of the Atlantic in Bristol.
Debuut
De verkochte Bruid (Smetana) voor Opera North (1998);
Amerikaans debuut met Wozzeck op het Sante Fe Festival (2001).
Carrière
Regie-assistent bij Opera North, Covent Garden en de Opera van Parijs;
Associate Director bij Nottingham Playhouse en de Tricycle Theatre.
Hoogtepunten
Verloving in het Klooster (Prokofiev) (Glyndebourne Festival); Fallstaf (Grange Park); Don Pasquale (Garsington), L’Elisir d’Amore (Welsh National Opera), Manon Lescaut (Opera North); Het sluwe Vosje (Janáček) (Bregenzer Festspiele).
Zijn werk werd reeds gezien op festivals in Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Australië, Zweden, Noorwegen, Spanje, Verenigde Staten en Nieuw-Zeeland.
Prijzen
Samson (Händel) (Buxton Festival) genomineerd voor het Manchester Evening News met ‘Best Opera Production Award’.
Opnames
Don Pasquale (Donizetti) (dvd) (Opus Arte)
Gewerkt met
o.m. maestro Vladimir Jurowski
Recente en toekomstige producties
Rigoletto (Grange Park Festival), A Midsummer Night's Dream (Britten), Cenerentola (Garsington Festival); Lohengrin (Houston Grand Opera in coproductie met de Opera van Genève), Serse (Opera, Stockholm); Peter Grimes (Genève); L'Arbore di Diana (Martin y Soler) (Palau de les Arts Reina Sofia in Valencia); La Traviata (Houston Grand Opera), Tristan en Isolde(Oslo), Don Giovanni (Garsington), Jevgeni Onegin (Opera Holland Park), Tannhäuser (Opera van Tallinn); Die Entführung aus dem Serail (Garsington); Lady Mcbeth/Macbeth (Hamburg); Amneris/Aida (Zürich); Elisabetta/Don Carlo (Vienna), Abigaille/Nabucco (Vlaamse Opera)