Elke Verachtert
Elke Verachtert studeerde scenografie aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen. Sindsdien ontwerpt ze het licht voor een heel aantal choreografen, zoals Charlotte Vanden Eynde, Anneleen Keppens, Rósa Ómarsdóttir en Ula Sickle. Daarnaast is ze uitgegroeid tot de vaste lichtontwerper van choreograaf en danser Daniel Linehan. Samen werkten ze aan onder andere Body of Work (2019), Flood (2017) en Un sacre du printemps (2015). Ook met Jan Martens is ze allesbehalve aan haar proefstuk toe. Eerder ontwierp zij het licht voor bijvoorbeeld Speeltijd (2010), I CAN RIDE A HORSE WHILST JUGGLING SO MARRY ME (2010), PASSING THE BECHDEL TEST (2018), ELISABETH GETS HER WAY (2021) en FUTUR PROCHE (2022). Ook in het (muziek)theater heeft Verachtert als lichtontwerpster haar sporen verdiend: bij Theater FroeFroe tekende zij bijvoorbeeld voor de voorstellingen Josette (2011) en ZMRMN (2012), bij Ontroerend Goed voor Wijven (2014).