a5c5p000000LASpAAO-0030N00002IkP5zQAF
© Dries Segers

Katherina Lindekens

Katherina Lindekens studeerde Germaanse taal- en letterkunde (VUB) en musicologie (KULeuven). Van 2008 tot 2011 werkte ze als programmator oude muziek bij Concertgebouw Brugge. Daarna deed ze onderzoek naar poëzie en muziek in de Engelse barokopera en begon ze te werken als dramaturg, onder meer voor MAfestival Brugge (2012-2019) en Opera Ballet Vlaanderen (sinds 2018). Tot haar recente projecten behoren Pygmalion Double Bill met Femke Gyselinck en Ensemble Apotheosis (MAfestival Brugge), Les Indes galantes met Clément Cogitore en Bintou Dembélé (Opéra de Paris) en Cupid and Death met Sébastien Daucé (Théâtre des Bouffes du Nord). Bij Opera Ballet Vlaanderen werkte ze onder meer mee aan A Revue met Benjamin Abel Meirhaeghe, SOLA SOLETTA met Maribeth Diggle, Faust met Julian Rosefeldt en Tristan und Isolde met Philippe Grandrieux. Daarnaast was ze hoofdredacteur van de podcast De stemmen met Katharina Smets (OBV) en extern adviseur voor de podcast Wijzevrouw (Eva De Groote en Ruben Nachtergaele).

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Volg ons