Danser - principal
Afkomstig uit Verenigd Koninkrijk

© Filip Van Roe
Repertoire
- Selon désir (Andonis Foniadakis)
- Faust (Jean-Christophe Maillot): Marguerite
- Faun (Sidi Larbi Cherkaoui)
- L’oiseau de feu (Sidi Larbi Cherkaoui)
- Ten Duets on a theme of rescue (Crystal Pite)
- Café Müller (Pina Bausch)
- Requiem (Sidi Larbi Cherkaoui)*
- Secus (Ohad Naharin)
- Kaash (Akram Khan)
- Spartacus (Joeri Grigorovitsj): Aegina
- De Notenkraker (Demis Volpi): Clara*
- Approximate Sonata 2016 (William Forsythe)
- Doornroosje (Marcia Haydée naar Marius Petipa): Blauwe vogel
- Exhibition (Sidi Larbi Cherkaoui): The Girl in the Frame*
- Ma Mère l’Oye (Jeroen Verbruggen): Queen*
- Four Schumann Pieces (Hans van Manen)
- Fall (Sidi Larbi Cherkaoui)*
- Forgotten Land (Jiří Kylián): Red
- In Flanders Fields (Ricardo Amarante)*
- The Green Table (Kurt Jooss): Jong meisje, partisan
- Romeo & Julia (Slava Samodurov)
- Onegin (John Cranko): Olga
* gecreëerde rol
Pers
“L’ensemble est très esthétique, tant grâce à la danse qu’au décor et costumes et l’on remarque les solistes, en particulier Nancy Osbaldeston, Philipe Lens ainsi que l’imposante Drew Jacoby.” (Blandine Pellistrandi over Exhibition)
“The gorgeous opening pas de deux between Alexander Burton and Nancy Osbaldeston set the tone; tender, passionate, even sexual at times, Burton and Osbaldeston expressed the love between the royal couple with intelligence, subtlety and total conviction.” (Gerard Davis over Ma Mère l’Oye)
“[...] the two Aeginas were quite outstanding. Both Osbaldeston and Seletskaja clearly had the time of their lives and cut their characters with irresistible gusto, as well as brilliant dance. Osbaldeston, with her sweet, girlish face, wasn’t an obvious Aegina, but she appeared completely transformed as the evil schemer.” (www.dancing-times.co.uk, Marc Haegeman over Spartacus, 03/2017)
“Les Britanniques Johan Cook (Crassus) et Nancy Osbaldeston (Aegina), ont aussi brillé tous les deux: le quatuor de solistes était parfait, tout comme l’ensemble du corps de ballet, constamment sollicité.” (Bruno Peeters over Spartacus)
“Noem Drew Jacoby (32) en Nancy Osbaldeston (27) gerust de sterdansers van het Vlaamse ballet.” (De Standaard, Charlotte De Somviele in een artikel/interview ter gelegenheid van Choreolab, 21/06/2017)
“De Britse Osbaldeston danste dit seizoen dan weer zowat alle grote partijen, van een aartsmoeilijke rol in de klassieker Spartacus tot een ontroerende vertolking van de slaapwandelaarster in Café Müller. Van soliste werd ze meteen gepromoveerd tot principal, de hoogste rang in het ballet.” (De Standaard, Charlotte De Somviele over Choreolab, 21/06/2017)
“In de uitstekende uitvoering van Ballet Vlaanderen wordt vooral duidelijk dat dansers – verrassend is dat niet – veel subtieler kunnen schakelen met hun fysieke expressie. [...] En de beklemming van de telkens mislukkende omhelzing van Nancy Osbaldeston en Laurie MCSherry-Gray neemt, met het tempo van de herhaling, toe in plaats van af.” (NRC, Francine van de Wiel over Café Müller, 31/05/2017)