De jonge bas-bariton Toby Girling studeerde in Londen aan de Guildhall School of Music and Drama en vervolledigde zijn opleiding bij Robert Dean. Als lid van de Frankfurt Opera Studio treedt hij geregeld op in operaproducties. Zo was hij te zien en te horen in Don Carlos, Tristan und Isolde, La Vida Breve en Daphne (Strauss) en nam hij deel aan een aantal concerten voor jonge artiesten. Als lid van de Verbier Festival Academy vertolkte hij de partijen van Guglielmo/Così fan tutte en van de Sorceress/Dido and Aeneas; op het Iford Festival zong hij de partij van Ceprano/Rigoletto; op het Belfast Festival was hij The Narrator/The Musician (Conor Mitchell); voor Swindon Opera zong hij de rol van Dancaire/Carmen en verschillende partijen in Zatopek voor Second Movement Opera. Hij was lid van Glyndebourne Opera Festival Chorus en zong de rol van Arthur Jones in Billy Budd. Zomer 2016 was Toby Girling voor het eerst te gast op het Wexford Festival. Hij debuteerde bij de English Touring Opera in Il barbiere di Siviglia en was er vorig seizoen te horen als Guglielmo. Bij de English National Opera vertolkte hij de rollen van Evangelist/Watchful/First Shepherd in Pilgrim’s Progress en in de Scottish Opera als Belcore in L’elisir d’amore. Toby Girling stond reeds op de planken van Opera Vlaanderen als Junkman en Hermann Augustus/Candide, Nicomedes/Der König Kandaules, Ruggiero/La Juive en Masetto in Don Giovanni.