Spannende tijden in de opera

Een 'killer in the house'!

Hij is een paar weken aan het werk en iedereen heeft hem gezien: David Bösch. Hij beschrijft zichzelf als een beetje gekke, wilde regisseur. Wie zijn wij om dat tegen te spreken. Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. De spraakmakende Duitse regisseur stuitert vol enthousiasme door het huis. De repetitiezaal werd omgebouwd tot een van bloed druipend universum, waaruit ijle klanken en forse arias opstijgen, uren lang. De cocon der creatie is heilig. Bösch voelt er zich als een vis in het water.

Wanneer we vragen over welke 'killer' hij het alsmaar heeft, wijst hij Elektra aan. "Ze is 2000 Lady Macbeths in één kamer. Voor haar moeder Klytaemnestra een vleesgeworden nachtmerrie. Elektra is... Elektra is als een Iron Maiden song, je weet nooit wanneer het stopt." 

Bösch heeft er zin in. Hij hoorde voor zijn komst dat het zo fijn werken is bij Opera Vlaanderen en dat je als regisseur een supercast ter beschikking krijgt. Zijn kostuumontwerpster Meentje Nielsen noemde het zelfs haar favoriete operahuis. David begint zich er iets bij voor te stellen... Wordt vervolgd.

Regisseur David Bösch tijdens het introductiemoment van Elektra.