Wie van de drie?

Kan de echte Agrippina nu opstaan?

Dallas, Dynasty en, meer nog, The Bold and the Beautiful… Herinner je nog de bigger than life personages, de groteske plotwendingen, de grote emoties? De glamour en vooral de bitsige diva’s, die op slinkse wijze het scenario lijken aan te sturen met Joan Collins/Alexis als rolmodel! Wel, Händels Agrippina heeft het allemaal.

Het verhaal op z’n soaps

Centraal in het verhaal runt Agrippina als een volleerde Joan Collins de keizerlijke soap in het verdacht veel op Dallas lijkende Rome. Met haar man Claudius heeft ze niet veel meer dan een handig boterbriefje dat haar en haar fatterige zoon Nero een keizerlijk leventje bezorgt. Ze is dan ook eerder opgelucht wanneer ze te horen krijgt dat Claudius zijn laatste missie niet overleefde. Meteen zet ze de behind the scenes-machine in gang om haar zoon Nero op de troon te krijgen. Dat is buiten de macho legercommandant Ottone gerekend, die blijkbaar Claudius' leven redde en in ruil daarvoor een lekker troonzitje scoorde.

Agrippina laat al haar demonen los en is niet te beroerd om de knappe Poppea in te zetten, waar zowel die rare Claudius als Ottone verliefd op blijken te zijn. Agrippina maalt er niet om, zolang haar duivelse plannen maar slagen en ze samen met haar verwende zoontje Nero kan zwelgen in de macht.

Zal Claudius roet in de caviaar strooien? Laat Poppea zich zomaar gebruiken? En is Nero wel keizersmateriaal?

Over decadente diva’s, hun streken en hun kleine kantjes: Agrippina, de ultieme soap!

Lees ook