De pers over FUTUR PROCHE in Avignon
‘Een choreografische storm van ongekende nauwgezetheid en delicatesse.’
do 15 sep 2022
Jan Martens fascineert en verontrust.
Le Monde
Eindelijk: de grote terugkeer van de Vlamingen.
Libération
We kunnen de bravoure en de kneedbaarheid van de dansers alleen maar bewonderen.
La Libre Belgique
FUTUR PROCHE roept de mogelijkheid op van verandering in een tijd van klimaatontregeling en post-covid.
Le Vif
Het is een voorstelling die schippert tussen chaos en harmonie, tussen intiem en megalomaan, tussen klassiek en hedendaags: de hyperscherpe clos-ups van vijf dansers die op de verweerde, eeuwenoude gevel van het Pausenpaleis worden geprojecteerd brengen verleden en toekomst samen.
De Morgen
De dansvoorstelling beklijft in het moment, maar stuurt je ook huiswaarts met vragen om te herkauwen. Dat geeft aan dat hier een jonge, veelbelovende choreograaf aan het werk is. Nee, van Jan Martens hebben we het laatste nog niet gezien.
Gazet van Antwerpen
De Poolse Goska Isphording speelt vol overgave, haar klanken galmen majestueus doorheen het middeleeuwse paleis. Spannend is ook het ritmische spel waarbij zij de dansers soms plagerig laat stoppen en starten.
De Standaard
Een choreografische storm van ongekende nauwgezetheid en delicatesse.
Radio France
Een groots spektakel van een choreograaf van 38 jaar van wie we nog héél veel mogen verwachten.
La Vanguardia
Foto © Filip Van Roe