NICOLE BEUTLER 'Zo’n vijf jaar geleden kwam ik tot de conclusie dat ik alleen nog maar voorstellingen kon en wilde maken over de klimaatverandering en de veranderende positie van de mens op onze planeet. Ik ben moeder en maak me zorgen over de toekomst. Via theater wil ik samen over een nieuwe koers nadenken omdat ik perspectief wil creëren. Hierdoor kunnen we ons gesterkt voelen om de problemen onder ogen te zien en bewust keuzes te maken. Ik geloof ook dat we nog heel veel kunnen leren. Het is mijn drijfveer om met kunst de wereld een beetje beter te maken. Er komen grote veranderingen aan en wij zullen mee veranderen. Die transformatie heb ik vertaald naar drie mogelijke toekomstscenario’s. In het eerste deel van de trilogie keken we naar het einde van de mensheid, vervolgens nam de natuur de overhand en nu werken we in NOW WE ARE EARTH aan een nieuwe balans van alles dat leeft.'
JUSTA TER HAAR 'Hoewel de drie delen los van elkaar te bewonderen zijn en geen voorkennis nodig is om ervan te genieten, zijn ze thematisch met elkaar verbonden. Met het eerste deel GINKGO namen wij afscheid van de wereld zoals we die kennen. Op het toneel zagen we performers langzaam verzuipen in een enorme hoop spullen / afval/ hebbedingetjes. In het tweede deel ATMEN kwam de natuur langzaam weer op adem. We verwelkomden het publiek in het jaar 2200. De theaterzaal was omgetoverd tot een ruïne. Water drupte door het dak, bomen groeiden omhoog uit de orkestbak en het rode pluche van de stoelen leek overwoekerd door mos en glimmende schimmelnetwerken. Het derde deel NOW WE ARE EARTH wordt een toekomstvisioen waarin alle aardbewoners met elkaar in relatie staan, en waarin mensen, dieren, planten, schimmels, bacteriën en technologie werken aan een nieuwe harmonie.'
