Start losse kaartverkoop

Abonnementen (vanaf 3 voorstellingen) krijgen voorrang op de losse kaartverkoop. Een abonnement aankopen kan nog tot halverwege september.

De losse kaartverkoop gaat van start op deze data:

  • za 27 aug 11:00u: opera & ballet (1e helft seizoen 16-17: De zaak Makropoulos, Der fliegende Holländer, Die Zauberflöte, West, Spartacus), concerten, explorer, PLUS-activiteiten
  • za 26 nov 11:00u: opera & ballet (2e helft seizoen 16-17: Simon Boccanegra, Agrippina, Infinite Now, Sadko, East, Hope)

Bij de opera- en balletproducties kunt u zich inschrijven om op de hoogte gebracht te worden wanneer de kaartverkoop van deze specifieke voorstelling start. Je vindt de intekenlijsten op de detailpagina's van onze opera's en balletten.

Voorrang voor groepen

(School)groepen van 15 personen of meer krijgen voorrang bij het bestellen: zij kunnen al terecht aan het bespreekbureau voor alle titels vanaf dinsdag 16 augustus. Bovendien geniet je van kortingen tot 20%.

ontdek alle groepsvoordelen

Wat als?

Uitverkocht?

Het is zeker niet zo dat alle voorstellingen meteen uitverkocht zijn. Zelfs wanneer een voorstelling gemarkeerd staat als uitverkocht, betekent dat nog niet dat je de voorstelling moet missen. Laat je naam en telefoonnummer noteren bij het bespreekbureau op de wachtlijst en je wordt gecontacteerd bij eventuele annuleringen. Ook de dag van een voorstelling komen er vaak nog tickets vrij. Het loont vaak de moeite om een uurtje voor aanvang naar het bespreekbureau te komen. We kunnen niets verzekeren, maar het is zeker het proberen waard!

Kaart verloren of vergeten?

Je kan steeds, uiterlijk tot een kwartier voor de voorstelling, in onze bespreekbureaus terecht voor een duplicaat. Wij rekenen hiervoor €2 aan. Ook indien je een e-ticket bestelde, rekenen €2 per kaart aan voor het (her)printen van je kaartje.

Terugbetalen of ruilen?

Kaarten worden niet terugbetaald, tenzij in het geval van annulering van de voorstelling. Let dus goed op bij het (online) bestellen van uw kaarten. Ook als de voorstelling na het eerste bedrijf wordt onderbroken, worden tickets niet terugbetaald. Abonnees hebben wel het recht om tweemaal per seizoen hun kaarten gratis te ruilen. Vanaf de derde ruiling van abonnementskaarten of voor elke ruiling van reguliere tickets wordt € 5 per ticket aangerekend. Ruilingen kunnen enkel tot maximaal één week voor de voorstellingsdatum.

Wat met e-tickets?

Als u voor e-tickets kiest, kunt u deze thuis afprinten of digitaal tonen op uw smartphone. Zorg steeds voor een duidelijk leesbare barcode en een maximale helderheid van uw scherm. Niet-scanbare e-tickets geven geen toegang tot de zaal. Voor een print kunt u terecht bij onze bespreekbureaumedewerkers aan € 2 per kaartje, maar hou er rekening mee dat het erg druk kan zijn aan de kassa op de avond van een voorstelling.

Opera of ballet cadeau doen?

Tickets voor een opera- of balletvoorstelling zijn een ideaal geschenk. Je kan bij ons een geschenkbon aankopen, waarvan je de waarde zelf bepaalt. De bon blijft 2 jaar geldig, indien de som niet ineens wordt opgemaakt krijgt de ontvanger een tegoedbon voor het resterende bedrag die opnieuw 2 jaar geldig is. Geschenkbonnen kan je online kopen of in het bespreekbureau.

bestel een cadeaubon