Rondom elke opera is er veel te vertellen, veel te leren en veel te ontdekken. Daarom organiseert de afdeling dramaturgie van Opera Vlaanderen, in nauwe samenwerking met vzw Amarant, een aantal cursus­dagen waarin inhoudelijk dieper wordt ingegaan op een specifieke opera.

Kiest Tannhäuser voor de hedonis­tische onderwereldseksualiteit van Venus of voor de geestelijke bovenwereldliefde van Elisabeth von Thüringen? En is het mogelijk om het ene op te geven om naar het andere te streven? Tegen de achtergrond van Das Junge Deutschland combineert Richard Wagner zijn kritiek op het christendom met zijn fascinatie voor de oudheid om een verhaal te vertellen over seksuele drift en spiritueel verlangen.

David Vergauwen gaat op zoek naar de historische voedingsbodem van deze opera en onderzoekt de manier waarop de romantici ermee omgingen. Dramaturg Piet De Volder zoomt in op het regieconcept van Calixto Bieito’s productie in Opera Vlaanderen en vergelijkt scenische visies op Tannhäuser.

Verwittig mij

Laat je e-mailadres hier achter en we herinneren je via e-mail wanneer de ticketverkoop voor deze productie van start gaat.